Tuesday, October 5, 2010

Youth Career Initiative program (YCI)

This year we have introduced a new program of Care for Community, i.e Youth Career Initiative (YCI). Nine children from SOS Village Vietnam, who have finished the secondary school were offered a 6-month training at the Sheraton Hanoi Hotel. The children started the program on July 26, 2010 and the official opening ceremony was held on August 31.

Partnership in this program includes the International Business Leader Forum, the Vietnam Chamber of Commerce and Industry (VCCI), the SOS Village Vietnam and Sheraton Hanoi Hotel. A detailed schedule has been established for the children to go through the training, including theory and practical training conducted by Sheraton Hanoi managers and supervisors, English training conducted by our team members from Sales & Marketing, Executive Office, Engineering and Mr. Everson’s family, life skill training conducted by teachers from SOS village and computer training conducted by IT technicians from VCCI.

As we are the pilot hotel implementing this program, it’s a learning experience for everyone and at times, we would feel challenged. However, with our team’s commitment, the children will benefit from the learning with our team, which will definitely help them to be confident in their life with the hope to find a suitable job for their future.


Trong năm 2010 chúng ta đã triển khai một chương trình mới trong việc Chăm sóc Cộng đồng, đó là chương trình Sự nghiệp Tuổi trẻ (YCI). Chín em đến từ Làng SOS Việt nam tốt nghiệp phổ thông trung học đã được nhận vào chương trình học nghề 6 tháng tại Khách sạn Sheraton Hà nội. Các em đã bắt đầu chương trình vào ngày 26/7/2010 và lễ khai mạc chính thức chương trình đã diễn ra vào ngày 31/8/2010.

Các đối tác phối hợp thực hiện chương trình này bao gồm Diễn đàn Doanh nghiệp Quốc tế, Phòng Thương mại và Công nghiệp Việt nam (VCCI), Làng trẻ em SOS Việt nam và Khách sạn Sheraton Hà nội. Một chương trình chi tiết đã được thiết lập để dạy nghề cho các em bao gồm phần đào tạo lý thuyết và thực hành do các quản lý và giám sát của Khách sạn Sheraton Hà nội thực hiện, lớp học tiếng Anh do các thành viên từ Bộ phận Kinh doanh, Văn phòng Điều hành, Bộ phận Kỹ thuật và gia đình ông Everson giảng dạy, chương trình kỹ năng sống do các giáo viên của Làng trẻ em SOS giảng dạy và chương trình học máy tính do các kỹ sư của VCCI thực hiện.

Vì chúng ta là khách sạn thực hiện thử nghiệm chương trình này nên đây là dịp học hỏi đối với tất cả mọi người và sẽ có lúc, chúng ta cảm thấy khó khăn và thách thức. Tuy nhiên, với sự cam kết của cả đội ngũ, các em sẽ được lợi ích từ việc học với đội ngũ của chúng ta. Điều đó chắc chắn sẽ giúp các em tự tin trong cuộc sống với hy vọng sẽ tìm được việc làm phù hợp giúp cho tương lai của mình.

No comments: