Tuesday, October 6, 2009

Career Talk at Hanoi Open University

On Friday, September 18th 2009, a 2-hour Career Talk took place at Hanoi Open University led by 10 representatives from all departments in the hotel. The event was aimed to provide career orientation for students who study Hotel and Tourism.

About 200 students attended this special event. They were very interested in the hotel information, internal and external activities of the hotel over past years. They were very excited with the career sharing session of Mr. Andreas Rud, Executive Assistant Manager and Mr. Tho, Assistant Club Floor Manager. Ending the career talk was the Q&A session. The students’ questions were addressed by Ms. Kim Anh and other team members.

As sincerely said by Ms. Thuy, teacher of the university, this session was truly welcome by both students and University Management Board as it helps to narrow the gap between learning theory and practical work. At the same time, it provides many students with career opportunities with a professional international hotel company like Starwood.

Thứ sáu, ngày 18 tháng 9 năm 2009, chương trình giới thiệu về cơ hội nghề nghiệp đã diễn ra tại khoa Du lịch Khách sạn trường Đại học Mở Hà nội. Chương trình được tổ chức nhằm mang đến định hướng nghề nghiệp cho các em sinh viên học tại khoa này.

Có hơn 200 em sinh viên đã tham dự sự kiện đặc biệt này. Các em rất thích thú khi được nghe giới thiệu về khách sạn, các họat động nội bộ cũng như ngoại khóa của khách sạn trong các năm vừa qua. Các em rất phấn chấn với phần chia sẻ kinh nghiệm/con đường dẫn tới thành công của anh Andreas Rud, Phó Tổng Giám đốc khách sạn và anh Hoàng Xuân Thọ, phó phụ trách tầng phục vụ cao cấp. Phần hỏi và đáp với các em sinh viên do chị Kim Anh và các anh chị trưởng bộ phận thực hiện đã kết thúc buổi nói chuyện trong sự hồ hởi của các em.

Như cô Thủy, giảng viên của trường đã chân thành chia sẻ; các em sinh viên và Ban Giám hiệu Nhà trường thực sự phấn khởi bởi buổi nói chuyện này đã giúp giảm khoảng cách giữa việc học lý thuyết với thực tiễn công việc. Đồng thời, buổi nói chuyện cũng mang lại cơ hội nghề nghiệp cho các em tại một công ty khách sạn quốc tế chuyên nghiệp như Starwood.

No comments: